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Googleドライブの障害について(11/28)

Drive for desktop (v84.0.0.0 - 84.0.4.0) Sync Issue


(更新: 2023/12/ 6 8:30a.m.)

本件に関連して、Driveに同期されていないローカルファイルにアクセスできないケースについての解決策が提示されています。

How to restore files in Drive for desktop (v84.0.0.0-84.0.4.0)


(更新: 2023/11/30 9:45a.m.)

情報更新がありました。回避策が提示されるまで、先の注意点を守ってください。

Update (Nov 29, 2023)
We have identified the issue impacting a small subset of Drive for desktop users on version 84, which only affected local file changes that had yet to be synced to Drive.
This issue did not impact any file changes that had already synced and were visible on the Drive mobile app or within the Drive UI on the web.
We are working on a solution to make files available to users and expect the solution to be available in the next few days. In the meantime:
- Do not click “Disconnect account” within Drive for desktop
- Do not delete or move the app data folder:
Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS
- Optional: If you have room on your hard drive, we recommend making a copy of the app data folder.
Thanks,
The Google Drive team.


(初版公開: 2023/11/29 5:00p.m.)

一部のバージョンのPC版Google ドライブを利用した際、ファイルが消える場合がある事象が確認されています。

【事象】
PC版Googleドライブにて、バージョン v84.0.0.0 - 84.0.4.0のご利用の場合、ファイルが見つからない場合がある。


【対応】
現時点では回避策はありません。 以下の点についてご注意ください。
  • PC版ドライブ内で [アカウントの切断] をクリックしないでください。
  • 以下のアプリ データ フォルダーを削除または移動しないでください。
    • Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
    • macOS: ~/ライブラリ/アプリケーション サポート/Google/DriveFS
  • ハードドライブに空きがある場合は、アプリ データ フォルダーのコピーを作成することをお勧めします。


【参考】
Drive for desktop (v84.0.0.0 - 84.0.4.0) Sync Issue


最終更新日: 2023年12月6日

内容はここまでです。